Alla aktiviteter

Juridiken och influencer marketing – Vad gäller egentligen?

Influencer marketing har blivit en naturlig och allt större del av många företags marknadsföringsbudgetar, vilket har gjort det till en viktig fråga för jurister att ha kunskap om. Under detta seminarium kommer vi att gå igenom de marknadsrättsliga reglerna som är särskilt viktiga vid influencer-samarbeten, diskutera gråzonen mellan vad som utgör influencerns yttrandefrihet och marknadsföring samt redogöra för senaste rättspraxis på området.

Vi kommer även att ta upp vad som är viktigt att reglera i samarbetsavtal med influencers och förmedlare av influencersamarbeten.

Seminariet leds av Senior Associate Rebecka Harding och Associate Michaela Hamilton.

Datum: 12 mars 2020
Tid: 08:30 – 09:30, frukost från 08:00
Plats: Advokatfirman Delphi, Mäster Samuelsgatan 17 Stockholm

Anmäl intresse senast den 4 mars genom att klicka här.

Välkommen till Delphi!